Posledná aktualizácia

  • 22 novembra, 2017

počítadlo návštev

  • 2462207prečítania:
  • 185Prečítania dnes:
  • 1836prečítania včera:
  • 11913prečítania posledný týždeň:
  • 456978návštevníkov:
  • 91návštevníkov dnes:
  • 467návštevníkov včera:
  • 3273návštevníkov posledný týždeň:
  • 450Návštevníkov denne:
  • 6Teraz ONLINE:

Cyklovlakom Záhoráčikom bližšie k atraktivitám regiónu

Od dnes sa môžu cestujúci previesť počas víkendov a dní pracovného pokoja cyklovlakom „Záhoráčik “ na trati Zohor – Záhorská Ves – Plavecké Podhradie a späť. Región Záhorie sa tak stáva opäť o niečo atraktívnejším a dostupnejším pre domácich, ale aj zahraničných turistov.
„Po 14 rokoch sa podarila dobrá vec, aby sa táto trať, ktorá pôvodne v roku 2010 bola určená na to, aby sa koľajnice vytrhali. To sa nestalo a naopak podarilo sa nám túto trať obnoviť. Začíname víkendami, po nich príde celoročná prevádzka aj cez všedné dni. Napojenie na celý tento mikroregión umožní ľuďom aj z druhej strany, keď idú na bicykloch sa sem bezpečne zviesť. Je to naša dlhodobá filozofia tento víkendový cestovný ruch rozvíjať. Robíme to preto, lebo veríme, že tam, kde je trať, tam je život zároveň verím, že aj v iných krajoch železničiari dokážu oživiť takéto trate,“ vyjadril sa predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.
Na železničnej stanici Plavecké Podhradie sa dnes predpoludním stretli zástupcovia BSK, BID, ZSSK, Ministerstva dopravy a výstavby, starostovia obcí zo Záhoria, ale aj verejnosť na slávnostnom otvorení prevádzky turistického vlaku “Záhoráčik”. Cieľom projektu cyklovlaku je rozvoj cestovného ruchu v regióne Záhorie – preto vlak s menom „Záhoráčik“. Premávať bude na trati Záhorská Ves – Zohor – Plavecké Podhradie v sezóne od 29.apríla do 1. októbra 2017, a to  v sobotu, nedeľu a v dňoch pracovného pokoja.
“Na tejto trati budú platiť všetky prepravné podmienky zľavy v rámci železničnej spoločnosti a IDS. Sme radi a tá pozitívna časť je, keď železnica má svoju perspektívu, má svoj rozvoj, zbližuje ľudí. Je nepríjemné čítať článok o tom, že sa má prehodnotiť ďalších 300km železníc v rámci Slovenska a myslíme si, že župa je vzorným príkladom toho, ako by sa malo k tomu pristupovať,“ povedal Karol Martinček, člen predstavenstva a riaditeľ obchodu ZSSK.
Súpravu tvorí modernizovaná motorová jednotka, s kapacitou 88 miest na sedenie. Súprava bude premávať celoročne každodenne na trati Zohor – Záhorská Ves a cez víkend a vo sviatkoch bude zo Záhorskej Vsi cez Zohor do Plaveckého Podhradia a späť premávať dva razy za deň. Súprava bude mať v  týchto termínoch pripojený špeciálny vozeň pre prepravu bicyklov, rekonštruovaný v réžii ZSSK, ktorý má umožniť cykloturistom, mieriacim do severozápadných svahov Malých Karpát a dolnozáhorských lesov, aby sa pritom vyhli pre cyklistov nebezpečnej ceste z Lozorna do Plaveckého Podhradia.
“Integrovaná doprava predstavuje budúcnosť verejnej dopravy a vyžaduje si spoluprácu mnohých partnerov. Vďaka spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom dnes môžeme aj my poskytnúť návštevníkom celého nášho kraja vyšší štandard cestovania verejnou dopravou. Cestujúci môžu cestovať Záhoráčikom na všetky cestovné lístky platné v IDS BK s výnimkou lístku pre bicykel, pri ktorom platí cenník ZSSK. S integrovaným cestovným lístkom môžu cestujúci ľubovoľne prestupovať podľa časovej a územnej platnosti lístka u všetkých zapojených dopravcov na regionálne vlaky, prímestské autobusy Slovak Lines či MHD v Bratislave,“ ozrejmil Marián Rovenský, predseda predstavenstva BID.
Projekt realizuje Bratislavský samosprávny kraj, odbor cestovného ruchu a kultúry, v spolupráci s odborom dopravy BSK, Krajskou organizáciou cestovného ruchu Bratislava Region Tourism, národným dopravcom Železničnou spoločnosťou Slovensko, ako aj so Železnicami Slovenskej republiky a Bratislavskou integrovanou dopravou. Na trati platia okrem tarifných cestovných lístkov ZSSK aj cestovné preukazy Bratislavskej integrovanej dopravy. Rovnako aj Bratislava Card, ktorú predstavili verejnosti začiatkom tohto týždňa.
“To, čo urobila bratislavská župa, že nedovolila vytrhať koľajnice je skvelým príkladom aj pre ostatné kraje a je to dobrá správa pre nás cyklistov, cykloturistov, ktorí takýmto vláčikom sa môžu sem doviesť, vyjsť hore a horským bicyklom sa prejsť po Karpatoch a objavovať túto krásnu krajinu,“ uzavrel za Ministerstvo dopravy a výstavby – národný cyklokoordinátor Peter Klučka.
Turisticky zaujímavé je aj prepojenie okolia Plaveckého hradu s obcou Záhorská Ves, ležiacej na rieke Morava a zároveň na medzinárodnej cyklotrase Eurovelo 13 pozdĺž Železnej opony, s kompou do rakúskej obce Angern – týmto  sa stáva Záhorie dostupné pre turistov z Rakúska. V železničnej stanici Zohor je možné prestúpiť z a do prípojných vlakov z Bratislavy.

Spat